Nekklachten

Bij het eerste bezoek aan de chiropractor wordt onderzocht om welk type nekklachtenhet gaat. Er vindt een vraaggesprek plaats met specifieke vragen over de aard van nekklachten.

Chiropractie is een wereldwijde behandelmethode voor gewrichts- en andere gezondheidsproblemen. Een gebrek aan beweeglijkheid van wervels en gewrichten kan een belangrijke oorzaak van pijn zijn.

Er volgt een examinatie van het cervicale gedeelte van de wervelkolom(nek). Nekklachten kunnen acuut zijn door b.v. een auto-ongeluk of ski-ongeval, maar kunnen ook geleidelijk onstaan door langdurig foutieve zithoudingen, stress, of een slechte slaappositie.

Het is niet alleen van belang om de diagnose van de klacht te stellen, maar ook om de oorzaak ervan te bepalen. Zo kunt u bevorderen dat de klacht niet terugkeert.

Nekklachten uiten zich als locale pijnklachten, met of zonder uitstraling naar schouder en armen. Meestal lijkt de nek stijf en is rotatie van het hoofd beperkt. Afhankelijk van de hoeveelheid irritatie in de nek, omliggende zenuwen en huid kunnen zich de volgende symptomen voordoen:
- uitstralende pijn naar armen
- duizeligheid of oorsuizen
- krachtverlies of moe gevoel in schouder en arm
- tintelingen in handen of vingers
- hoofdpijnklachten
- RSI - klachten

Nekpijn ( Cervicobranchialgie)
Dit is een beschrijving van een symptomencomplex van pijnklachten in de nek met uitstraling naar een arm. In veel gevallen kan de patiënt voor zijn pijnklachten behandeld worden.

De chiropractor kan d.m.v. onderzoek de hoge nekwervels corrigeren waardoor de klachten in de nek en uitstraling naar de arm verdwijnen.

Neem contact met ons op
Scharnerweg 108